Monday, 27 April 2015

Ανοικτή επιστολή προς υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας

[από το Press Publica]

Του Γιάννη Ζαμπετάκη
Επίκουρου Καθηγητή Χημείας Τροφίμων, ΕΚΠΑ
izabet@chem.uoa.gr

Αγαπητοί κ.κ. Βαρουφάκη και Μπαλτά,
Οι επόμενες γραμμές προέρχονται από ένα συνάδελφό σας στο Πανεπιστήμιο και πατέρα 2 παιδιών που πάνε Δημοτικό, προέρχονται από ένα μισθωτό που έχει απλά δεινοπαθήσει από μνημόνια και εξοντωτικές φορολογίες αλλά και που δεν βλέπει να υπάρχει κανένα απολύτως πλάνο για το πώς θα πάμε μπροστά. Ο γράφων έχει, επίσης, 13 χρόνια ένσημα στο ΤΕΒΕ και 15 σε ΑΕΙ και αρνείται να βλέπει τα παιδιά του στο Πανεπιστήμιο να τελειώνουν το Πανεπιστήμιο και μετά να οδεύουν ως αμνοί προς σφαγή στη λαιμητόμο της ανεργίας ή της μη αξιοπρεπούς αμοιβόμενης εργασίας. Χημεία Τροφίμων μόνο έχω σπουδάσει αλλά τολμώ να έχω και γνώμη επί της οικονομίας και της χρεοκοπίας…
Κύριε Βαρουφάκη, δεν ξέρω πώς έχετε καταφέρει μέσα σε λίγες εβδομάδες να σας μισούν όλοι οι ομόλογοί σας αλλά δεν βλέπω να έχετε και καμιά άξια λόγου πρόταση για μείωση της ανεργίας. Όταν διδάσκατε στο ΕΚΠΑ, πριν φύγετε για τις ΗΠΑ με άδεια άνευ αποδοχών, δεν ξέρω τι διδάσκατε στους φοιτητές σας. Αλλά αν μπορούσα σήμερα να διδάξω στους φοιτητές σας θα τους ρωτούσα το πολύ απλό:
«Σήμερα η Ελλάδα είναι σαν μια οικογένεια που πρέπει να αποπληρώσει το στεγαστικό δάνειο για το σπίτι της αλλά όλα τα μέλη της οικογένειας είναι μακροχρόνια άνεργα! Ποιο είναι το πιο σημαντικό οικονομικό πρόβλημα της οικογένειας λοιπόν: το χρέος της στην τράπεζα ή το μηδενικό της εισόδημα;».
Απάντηση σε αυτό το ερώτημα έχετε κ. Βαρουφάκη; Αυτό το ερώτημα το έχετε διατυπώσει στους ομολόγους σας; Και τι απάντηση πήρατε;
Κύριε Μπαλτά, πραγματικά με έχετε αφήσει άφωνο με τις οπισθοδρομικές σας προτάσεις. Θα περίμενε κανείς να έχετε πιο σύγχρονες προτάσεις για τα ΑΕΙ της χώρας μας. Αλλοίμονο κύριε Μπαλτά, αν ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα των ΑΕΙ στην Ελλάδα είναι το να έχουν δικαίωμα ψήφου οι φοιτητές στις Πρυτανικές Εκλογές. Σε κανένα σοβαρό ΑΕΙ του κόσμου δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ρωτήστε και τον κ. Βαρουφάκη! Αυτό που χρειάζεται σήμερα η εκπαίδευση κ. Μπαλτά δεν είναι όσα επαγγέλεσθε στο «πολυνομοσχέδιό» σας αλλά πώς θα διδάξουμε τα παιδιά πιο απλά και χρήσιμα πράγματα. Γιατί σήμερα τα Ελληνόπουλα πρέπει να διδάσκονται 6 χρόνια αρχαία ελληνικά αλλά πιο λίγα χρόνια Θετικές Επιστήμες, Πληροφορική και Οικονομικά; Με τα Αρχαία Ελληνικά (και ειδικά έτσι στραβά που διδάσκονται σήμερα) ανοίγει ή κλείνει το μυαλό;
Τέλος, κύριοι Υπουργοί,  δύο απλά ερωτήματα: αν δεν αλλάξετε από το Νηπιαγωγείο ως τα ΑΕΙ το σύστημα εκπαίδευσης και μόρφωσης, τα ΑΕΙ μας θα συνεχίσουν να παράγουν άρτια εκπαιδευθέντες επιστήμονες πλην όμως άνεργους εν Ελλάδι αλλά περιζήτητους εν Εσπερία.

Τι θα πράξετε λοιπόν για να συνδέσετε την Εκπαίδευση με την Καινοτομία και την Επιχειρηματικότητα;

Πώς θα μειώσετε την ανεργία των νέων ανθρώπων;

Μέχρι τότε, θυμηθείτε την οικογένεια που σας ανέφερα στην αρχή της επιστολής μου…
Ποιο είναι πιο σημαντικό λοιπόν; Το χρέος της Ελλάδας ή το μηδενικό μας εισόδημα;


2 comments:

Anonymous said...

Γιάννη,
Καλά τα λες αλλά δεν είσαι εντελώς σωστός για τα αρχαία. Στην Ελλάδα οι μαθητές δεν διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά. Διδάσκονται Αρχαία Ελληνική γραμματική, συντακτικό και μετάφραση. Κανείς από τους μαθητές και από τους δασκάλους δεν μπορούν να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά, ρώτησέ τους αν δεν το πιστεύεις. Στην Εσπερία, όπως την λες, υπάρχουν μαθήματα στα σχολεία και στα πανεπιστήμια για Αρχαία Ελληνικά. Πριν από μερικά χρόνια συνάντησα κάποιον από την τρισκατάρατο για μερικούς Γερμανία ο οποίος εξεπλάγην πάρα πολύ όταν άκουσε ότι ήμουν Έλληνας και άρχισε αμέσως να μου μιλάει ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ! Δεν πίστευα στα αυτιά μου! Το μόνο που θυμόμουν να πω στα αρχαία ήταν πως κλίνεται το ...λύω. Όταν τον ρώτησα πού έμαθε να μιλάει έτσι μου είπε στο σχολείο (δεύτερο σοκ).
Αυτό όμως είναι ένα γενικότερο πρόβλημα της διδασκαλίας γλωσσών, όχι μόνο Αρχαίων αλλά και Αγγλικών, Γαλλικών κλπ στην Ελλάδα. Η γραμματική και το συντακτικό είναι το ...Α και το Ω. Το να μάθει να μιλάει και να καταλαβαίνει κανείς είναι δευτερεύουσας σημασίας. Αν πας μια βόλτα λίγο παρακάτω στην Φιλοσοφική θα δεις φοιτητές Αγγλικής να διαβάζουν κείμενα του Τόλκιεν από ...μετάφραση ενώ αν μιλήσεις Αγγλικά με τους δασκάλους τους θα διαπιστώσεις ότι οι Πακιστανοί της Αγγλίας μοιάζουν απόφοιτοι της Οξφόρδης μπροστά τους.
Όσον αφορά όλα σου τα άλλα σχόλια προς τους υπουργούς, καλή τύχη. Όπως σου είπα και πριν δεν υπήρχε πουθενά, τίποτα στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την χρηματοδότηση κλπ των Πανεπιστημίων, μόνο για τις καθαρίστριες και τους διαθέσιμους. Και οσό η Ελλάδα δεν καταλαβαίνει ότι το Δημόσιο δεν παράγει πουθενά, σε καμμία χώρα, αλλά μόνο προσφέρει υπηρεσίες και παρόλα αυτά όλοι ονειρεύονται να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι τόσο θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Αυτοί που παράσχουν και κάνουν μια χώρα πλούσια είναι οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι, οι εργάτες, οι μηχανικοί, οι επιστήμονες. Δεν είναι οι γραμματείς, οι λογιστές, οι δικηγόροι κλπ. Αλλά, όπως είπαμε και πριν, είναι άλλες οι προτεραίοτητες.

"Χημείο Ναυαρίνου"

Yannis Zabetakis said...

Συμφωνώ Δάσκαλε για το θέμα της ομιλίας της ξένης γλώσσας...Μήπως και στη Χημεία όμως...δεν είμαστε του γραμματικοσυντακτικού? Μήπως είμαστε εν τέλει στην Ελλάδα επί της θεωρίας και στην Εσπερία επί της πράξης? γι'αυτό και δεν έχουν οι ξένοι φιλοσοφία...Η φιλοσοφία θέλει θεωρητική αερολογία, λιακάδα και πιτόγυρο...ααα...και φραπόγαλο συριζέικο! :)