Thursday, 21 March 2013

η ανεργία, η Μόρφωση, η Μάθηση και η ...άρνηση

ΕURΟΚΙΝΙSSΙ Οι υποψήφιοι μαθαίνουν τις επιδόσεις τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο όσοι περάσουν στα πανεπιστήμια θα αντιμετωπίσουν πολλά χρόνια προβλήματα της ανώτατης παιδείας

 Σε λίγες μέρες θα δημοσιευτεί στο Πράσινο Ποντίκι (την  πρώτη Πέμπτη του Απρίλη), ένα κείμενό μου για το σχέδιο "Αθηνά" όπου γράφω σχετικά με το τι θα μπορούσε να γίνει για να δίνουμε πιο χρήσιμες γνώσεις στους Φοιτητές μας.

ας θυμηθούμε σήμερα, 2 κείμενα λίγο παλιότερα σχετικά με την Μάθηση και την Παιδεία...

1.  Όταν οι άρχοντες γνωρίζουν την άρνηση κι αγνοούν τη μάθηση…

[στήλη Επωνύμως, Το Ποντίκι, 26.2.2013]

"Μιας και ανάμεσα στους 15 συμβούλους υπάρχουν νέοι άνθρωποι, δάσκαλοι, πρώην και υποψήφιοι (στις πρόσφατες εκλογές) δήμαρχοι.

Όλοι αυτοί λοιπόν αποφάσισαν να πουν όχι στη διά βίου μάθηση των συμπολιτών μας.

Σήμερα που η ανεργία καλπάζει, η μάθηση και η εκπαίδευση παίρνουν άλλο ρόλο, λυτρωτικό και επαναστατικό. Σήμερα που η δημόσια παιδεία υποβαθμίζεται με μνημονιακά επιχειρηματάκια, υπάρχουν Αριστεροί που λένε όχι στη διά βίου μάθηση; (Για τους Δεξιούς δεν μιλώ, παραδοσιακά η Δεξιά σε παγκόσμιο επίπεδο δεν θέλει μορφωμένο τον Λαό…).

Ως Δάσκαλος και ως γονιός μού είναι αδύνατον να κατανοήσω τα επιχειρήματα των «15»… Μου είναι αδύνατον να καταλάβω πώς είπαμε όχι σε ένα 100% επιδοτούμενο πρόγραμμα που θα πρόσφερε (έστω και) δύο δράμια γνώσης (έστω και) σ’ έναν συμπολίτη μας."


2. Τι είχες, Παιδεία μου; Τι είχα πάντα...

[ΤΟ ΒΗΜΑ, 5.9.2008]

"Το σημερινό Πανεπιστήμιο θέλει δύο πράγματα για να γίνει ξανά ελκυστικό και παραγωγικό. Χρειάζεται ανθρώπους με όρεξη για δουλειά και πλήρη αυτονομία - θεσμική και οικονομική! Αυτονομία έχουν όλα τα μεγάλα Πανεπιστήμια της Γης. Γιατί όχι τα ελληνικά; Από εδώ δεν ξεκίνησε η Επιστήμη; Δεν αξίζει, λοιπόν, να υπηρετούμε την Επιστήμη (και τη Γνώση και την Παιδεία) με αυτόνομο τρόπο χωρίς να έχουμε πάνω από το κεφάλι μας το κράτος; Το κράτος που μας υποχρεώνει, με τον νέο νόμο για τα ΑΕΙ, να καταρτίζουμε τετραετή προϋπολογισμό για να συνεχίσει το κράτος να μας χρηματοδοτεί. Πώς, όμως, να καταρτίσουμε τέτοιο προϋπολογισμό όταν δεν έχουμε το δικαίωμα να ορίζουμε αυτόνομα τον αριθμό των εισακτέων, άρα τα χρήματα που χρειάζονται για τις εκπαιδευτικές μας ανάγκες; Ιδού ο φαύλος κύκλος της άρνησης και του μηδενισμού."



 

No comments: