Thursday, 13 December 2012

παπαγαλίνης το ανάγνωσμα (Βου μέρος)

μπορεί ο παπαγάλος να κάνει scating?


Ο καλός συνάδελφος Μιχάλης Γ. έστειλε το παρακάτω σχόλιο στην χθεσινή ανάρτηση...που αξίζει, νομίζω, να είναι η ανάρτηση της ημέρας...
η φωτό δική μου επιλογή...

Γράφει ο Μιχάλης

"Η κλασσική ερώτηση μαθητή που έχει ταϊστεί με παπαγαλίνη από το δημοτικό: 
"Η απάντηση βρίσκεται στην 1η παράγραφο της δεξιάς σελίδας ή στα μαύρα γράμματα κάτω αριστερά;" 

Ερώτηση γονέα στο δάσκαλο: "Αντι για τις ερωτήσεις κρίσης γιατί δεν τους βάζετε να "μάθουν" αυτούσιο το βιβλίο";

Ο ρόλος του δασκάλου είναι να δείχνει όλους τους δρόμους και όχι να λέει ότι υπάρχει μόνο ένας.


Η ενθάρυνση της παπαγαλίας οδηγεί σε απουσία κριτικής σκέψης σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα φαινόμενα. Η άνοδος των φασιστικών ομάδων στα σχολεία έχει τις ρίζες του στην απουσία κριτικής σκέψης ώστε να μπορούν οι μαθητές να φιλτράρουν αυτά που τους σερβίρουν.

Η ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ"


-----------------

και μερικές δικές μου απορίες με αφορμή το κείμενο του Μιχάλη...

1. τι σημαίνει όταν λέει ο δάσκαλος "απ'έξω κι ανακατωτά" ?

2. η κριτική σκέψη πώς μπορεί να καλλιεργηθεί? με απλή αντιγραφή? με παιχνίδι? με βιωματική μάθηση? με αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών? με εφαρμοσμένα προβλήματα? με λιγότερη ίσως κιμωλία και περισσότερη φαντασία?

3. σύμφωνα με τους συμβούλους (δεν έχει σημασία το όνομα ή η περιφέρεια) "η αποστήθιση δεν προβλέπεται"...(στην τρίτη Δημοτικού), 
απορία: σε ποια τάξη ξεκινά τότε αυτή η τρισκατάρατη αποστήθιση??

και

επαναλαμβάνω το 1. με άλλα λόγια...

4. τι θέλουμε να καταλάβει ένα εννιάχρονο παιδάκι  όταν του λέμε στην τάξη "απ'έξω κι ανακατωτά" ???

5. και εν τέλει, τι θα καταλάβει αυτό το παιδάκι???




No comments: