Wednesday, 12 December 2012

Παπαγαλίνη από την Τρίτη Δημοτικού...


την ξέρετε την Παπαγαλίνη?
ναι, την τροφή των παπαγάλων εννοώ...
που ταϊζουμε τα ευγενή αυτά πουλάκια για να παπαγαλίζουν...
Η παπαγαλίνη δεν είναι όμως αποκλειστική τροφή για τους παπαγάλους, φευ...
Την παπαγαλίνη την ταϊζει και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε μικρούς και μεγάλους, σε μαθητές και φοιτητές...
Έτσι, καταλήγουν μερικοί (δυστυχώς η πλειοψηφία!) στα Ελληνικά ΑΕΙ (τους συναντώ στο 2ο έτος και στο 4ο έτος που κάνω μάθημα) και ντρέπομαι που ως Δάσκαλος είμαι γρανάζι αυτού του άθλιου συστήματος που παράγει επιστήμονες χωρίς κριτική σκέψη και ματιά...

Και πώς να μην γίνονται παπαγάλοι τα παιδιά, όταν από την 3η Δημοτικού πρέπει να μάθουν "απ' έξω και ανακατωτά" (έτσι λέει η δασκάλα του 9χρονου γιου μου) τους συνδέσμους, χθες είχαμε να μάθουμε τους χρονικούς συνδέσμους...

αντί να μάθουν απ' έξω και ανακατωτά τους συνδέσμους..., 
γιατί δεν κάνουν κανένα παράδειγμα να τους μάθουν μέσα από το πρόβλημα, την εξάσκηση, το παιχνίδι; Γιατί άραγε;;;

Αλλά όχι ! ! !

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι σοβαρό, είναι σοβαροφανές και θέλει να βγάζει παπαγάλους...

την άλλη βδομάδα που θα πάρει βαθμούς το παιδί, μάλλον θα πρέπει να πω στην Δασκάλα την ιστορία με τον παπαγάλο...



Υ.Γ. την περασμένη Άνοιξη, σε μάθημα σε δευτεροετείς φοιτητές, ένας φοιτητής ήταν αφοπλιστικά ειλικρινής στο Αμφιθέατρο "μα κύριε, οι ερωτήσεις σας θέλουν σκέψη, εμείς μέχρι σήμερα μόνο παπαγαλία έχουμε μάθει"... 

Υ.Γ.2. (όπως λέει και μια συνάδελφος καλή εδώ στο Πανεπιστήμιο) "τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολειό έξυπνα και μέχρι τα 15 έχουν αποβλακωθεί"...

Ας αντισταθούμε όσο μπορούμε! 

OXI, Δασκάλα μας, δεν θα τους μάθουμε τους χρονικούς συνδέσμους!!!




2 comments:

Yannis Zabetakis said...


σχόλιο στον τοίχο 2 fb

=======

Eva D Karatairi Ακόμη θυμάμαι τι κλάμα έκανα για να τους μάθω... τότε στην τρίτη-τέτάρτη Δημοτικού... Είχα βγει από το δωμάτιό μου και με αναφιλητά είχα ανακοινώσει στους δικούς μου ότι εγκαταλείπω το σχολείο... πάει αυτό ήταν... Εμείς έπρεπε να τους μάθουμε όοολους. Χρονικούς, συνδετικούς, διαζευτικούς... ολους. Ακόμα τους θυμάμαι όταν λύνω σταυρόλεξα...



===========

Γιάννης : τώρα κατάλαβα...πού χρειάζονται οι σύνδεσμοι...

Mihalis galanis said...

Η κλασσική ερώτηση μαθητή που έχει ταϊστεί με παπαγαλίνη από το δημοτικό: ¨Η απάντηση βρίσκεται στην 1η παράγραφο της δεξιάς σελίδας ή στα μαύρα γράμματα κάτω αριστερά;¨ Ερώτηση γονέα στο δάσκαλο: ¨Αντι για τις ερωτήσεις κρίσης γιατί δεν τους βάζετε να ¨μάθουν¨ αυτούσιο το βιβλίο¨;
ο ρόλος του δασκάλου είναι να δείχνει όλους τους δρόμους και όχι να λέει ότι υπάρχει μόνο ένας.
Η ενθάρυνση της παπαγαλίας οδηγεί σε απουσία κριτικής σκέψης σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα φαινόμενα. Η άνοδος των φασιστικών ομάδων στα σχολεία έχει τις ρίζες του στην απουσία κριτικής σκέψης ώστε να μπορουν οι μαθητές να φιλτράρουν αυτά που τους σερβίρουν.

Η ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ