Tuesday, 7 December 2010

περί Δανίας


με την Δανία...δεν έχω και ιδιαίτερες σχέσεις...

γενικά είναι λίγο σάχλας λαός, με σαχλή ιστορία, σαχλή επιστήμη...

εξαίρεση είναι 3 πράγματα, η εταιρεία Β+Ο και 2 στην Κοπεγχάγη...

οι κήποι Tivoli και η ποδοσφαιρική τους ομάδα...

είναι μια ομάδα καφενείο που διαφημίζουν μια ζυθοποιία στη φανέλα τους! καφενείο μεν...κέρδισε 2 φορές δε [μέσα-έξω] τον ευρωπαίο πρέσβη μας...

αυτά σχετικά με τη Δανία...το βασίλειο της danish feta...αλλά είπαμε είναι μια σαχλή χώρα...και πώς σαχλοί επιστήμονες με αγελαδινό γάλα να φτιάξουν κανά τυρί της προκοπής?

το πολύ πολύ κανά γκολάκι στο βάζελο να βάλουν...

Y.Γ. ολ αϊ γουόντ φρομ κριστμας...είναι να γίνει ομάδα ο βάζελος...

7 comments:

Stinger said...

Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ (1)

Ο σπουδαίος Νεοζηλανδός φυσικός και χημικός Ernest Rutherford είναι γνωστός, ας πούμε, ως ο πατέρας της πυρηνικής φυσικής. Έκανε καριέρα στην Μ. Βρετανία, δίδαξε στο Cambridge και πήρε το Νόμπελ Χημείας το 1908. Όταν ήταν καθηγητής στο πανεπιστήμιο, ένας συνάδελφος του τον ρώτησε αν ήθελε να διαιτητεύσει σε ένα ζήτημα που είχε προκύψει με τη βαθμολόγηση ενός γραπτού Φυσικής. Ο συνάδελφος του ήταν αποφασισμένος να μηδενίσει το γραπτό, ενώ ο φοιτητής ισχυριζόταν ότι θα έπρεπε να πάρει άριστα. Στο τέλος, συμφώνησαν να δεχτούν τη λύση που θα έδινε ένας ουδέτερος διαιτητής και διάλεξαν τον Rutherford. Ο Rutherford δέχτηκε. Πήγε στο γραφείο του συναδέλφου του και διάβασε την ερώτηση του διαγωνίσματος:

"Δείξτε πώς μπορούμε να βρούμε το ύψος ενός ψηλού κτιρίου χρησιμοποιώντας ένα βαρόμετρο."
Η απάντηση του φοιτητή ήταν:
"Παίρνουμε το βαρόμετρο και το ανεβάζουμε στο υψηλότερο σημείο του κτιρίου, το δένουμε στην άκρη ενός νήματος, το κατεβάζουμε μέχρι το επίπεδο του δρόμου, μετά το ξανανεβάζουμε και μετράμε το μήκος του νήματος. Το μήκος του νήματος από το δρόμο ως την κορυφή του κτιρίου είναι το ύψος του κτιρίου"...

Ο Rutherford είπε, πρώτα απ' όλα, ότι ο φοιτητής είχε κάποιο δίκιο να ζητά να πάρει άριστα, αφού ουσιαστικά είχε δώσει μια σωστή και πλήρη απάντηση στην ερώτηση. Ο αντίλογος ήταν ότι αν έπαιρνε άριστα για το γραπτό του, αυτό θα του ανέβαζε το συνολικό του βαθμό στη Φυσική. Ένας τέτοιος υψηλός βαθμός θα πιστοποιούσε αντίστοιχη γνώση του αντικειμένου, πράγμα που δεν αποδεικνυόταν από την απάντηση που είχε δώσει. Έτσι ο Rutherford πρότεινε να δοθεί στο φοιτητή η ευκαιρία να δώσει άλλη μια απάντηση. Όπως περίμενε, ο συνάδελφος του δέχτηκε αυτή τη λύση, τον εξέπληξε όμως που τη δέχτηκε κι ο φοιτητής…

Ο Rutherford έδωσε στο φοιτητή έξι λεπτά να γράψει άλλη απάντηση στην ερώτηση, προειδοποιώντας τον ταυτόχρονα ότι η νέα απάντηση του θα έπρεπε να πιστοποιεί γνώση της Φυσικής. Πέρασαν πέντε λεπτά και ο φοιτητής δεν είχε γράψει ούτε μια λέξη. Ο Rutherdord τον ρώτησε αν σκόπευε να εγκαταλείψει την προσπάθεια, αλλά ο φοιτητής τού απάντησε: "Όχι, απλώς έχω πολλές απαντήσεις και προσπαθώ να σκεφτώ ποιά είναι η καλύτερη !! ".

Ο Rutherford ζήτησε συγγνώμη για τη διακοπή και παρακάλεσε το φοιτητή να συνεχίσει. Μέσα στο επόμενο λεπτό, ο φοιτητής ξεπέταξε μια απάντηση που έλεγε:
"Παίρνω το βαρόμετρο στην κορυφή του κτιρίου και σκύβω πάνω από το κενό. Αφήνω το βαρόμετρο να πέσει και χρονομετρώ την πτώση του. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας τον τύπο h=1/2*g*t2, υπολογίζω το ύψος του κτιρίου".

Αφού διάβασαν την απάντηση, ο Rutherford είπε ότι ο ίδιος θα ήταν διατεθειμένος να τη βαθμολογήσει με άριστα και ο συνάδελφος του αναγκαστικά συμφώνησε. Καθώς όμως έφευγε από το γραφείο του άλλου καθηγητή, ο Rutherford θυμήθηκε ότι ο φοιτητής είχε πει πως προβληματιζόταν ποιά απάντηση να διαλέξει, οπότε τον ρώτησε ποιες ήταν οι άλλες απαντήσεις που θα έδινε στο πρόβλημα.

Stinger said...

Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ (2)

"Να σας πω", απάντησε ο φοιτητής. "Υπάρχουν πολλοί τρόποι να μετρήσεις το ύψος ενός κτιρίου χρησιμοποιώντας ένα βαρόμετρο. Για παράδειγμα, αν λάμπει ο ήλιος, παίρνεις το βαρόμετρο, μετράς το ύψος του, το μήκος της σκιάς του και το μήκος της σκιάς του κτιρίου και με απλή μέθοδο των τριών βρίσκεις το ύψος του κτιρίου". (δηλ. παρόμοια μέθοδος με εκείνη που ως γνωστόν λέγεται ότι χρησιμοποίησε ο Θαλής για να μετρήσει το ύψος της πυραμίδας του Χέοπα - όχι βέβαια με…βαρόμετρο, αλλά με ανθρώπινη σκιά).

"Εντάξει", αναγκάστηκε να πεί ο Rutherford. "Και οι άλλες λύσεις;"
"Να", είπε ο φοιτητής, "υπάρχει μια πολύ στοιχειώδης μέθοδος που θα σας αρέσει. Παίρνουμε το βαρόμετρο κι αρχίζουμε να ανεβαίνουμε τα σκαλιά. Καθώς ανεβαίνουμε, χρησιμοποιούμε το βαρόμετρο σαν υποδεκάμετρο και σημαδεύουμε στον τοίχο κάθε φορά το μήκος του βαρόμετρου. Όταν θα έχουμε φτάσει στην κορυφή, μετράμε τα σημάδια και έχουμε το ύψος σε χ μήκη βαρομέτρου".
"Μια πολύ άμεση και μάλλον επίπονη μέθοδος", σχολίασε απλώς ο Ράδερφορντ.

"Βεβαίως. Αν θέλετε μια πιό εξεζητημένη μέθοδο, μπορείτε να δέσετε το βαρόμετρο στην άκρη ενός νήματος, να το βάλετε να ταλαντεύεται σαν εκκρεμές και να μετρήσετε την τιμή του g (επιτάχυνση βαρύτητας) στο επίπεδο του δρόμου και στην κορυφή του κτιρίου. Από τη διαφορά των δύο τιμών του g, μπορείτε θεωρητικά να υπολογίσετε το ύψος του κτιρίου.
Επίσης, θα μπορούσατε να πάρετε το βαρόμετρο στο ψηλότερο σημείο του κτιρίου, και δεμένο όπως πριν στην άκρη ενός νήματος να το χαμηλώσετε μέχρι το επίπεδο του δρόμου και να το βάλετε να ταλαντεύεται σαν εκκρεμές, οπότε μπορείτε να υπολογίσετε το ύψος του κτιρίου από την περίοδο της μετατόπισης".
Ο Rutherford δεν μπορούσε παρά να συμφωνήσει με τις απαντήσεις του φοιτητή…

"Βεβαίως", συνέχισε ο φοιτητής, "υπάρχουν και διάφοροι εναλλακτικοί τρόποι να μάθεις το ύψος του κτιρίου με ένα βαρόμετρο. Ίσως ο καλύτερος είναι να πάρεις το βαρόμετρο στο υπόγειο, να χτυπήσεις την πόρτα του επιστάτη και, όταν σου ανοίξει, να του πεις: Αγαπητέ κύριε, ορίστε ένα καταπληκτικό βαρόμετρο. Θα σας το κάνω δώρο, αν μου πείτε ακριβώς το ύψος αυτού του κτιρίου !" (Σημ. ΚΟΡΥΦΑΙΑ απάντηση για την περίσταση, κατά την ταπεινή μου γνώμη ! )

Σ' αυτό πια το σημείο ο Rutherford ρώτησε το φοιτητή αν ήξερε τη “συμβατική” λύση του προβλήματος.
"Και βέβαια τη γνωρίζω", του απάντησε ο φοιτητής. "ΑΠΛΩΣ ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ !!".

-----------------------------------
Υ.Γ. Το όνομα του φοιτητή:
Niels Henrik David Bohr, Δανός φυσικός, Νόμπελ Φυσικής 1922. Απέδειξε τις θεωρίες του Rutherford για τα ηλεκτρόνια και έδωσε σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη της κβαντικής φυσικής. Δηλ. άλλος ένας Δανός παραγωγός σαχλής επιστήμης όπως λέτε κ. Ζαμπετάκη. Δεν έχει βέβαια νόημα να αρχίσω να απαριθμώ εδώ γνωστούς Δανούς που αγνοείτε. Η παραπάνω ιστορία παραμένει επίκαιρη όσον αφορά τις παθογένειες του εκπαιδευτικού σύστηματος γενικώς και των κακόμοιρων Πανεπιστημίων της Ελλαδίτσας μας ειδικώς. Ο νοών νοήτω.

Yannis Zabetakis said...

χαρά στο κουράγιο σου Stinger να γράψεις όλα αυτά για να αποδείξεις την ημιμάθειά μου...

για να μας πεις για τον bohr...ποιον? τον εφευρέτη της ατομικής βόμβας...

αυτόν τον σπουδαίο Δανό...

μπρρρ...τρομάζω στην ιδέα εσύ να έκανες μάθημα στα παιδιά...

Yannis Zabetakis said...

πάρε και μερικά λινκς...για του λόγου (μου) το αληθές...

[αγγλικά ξέρεις σίγουρα για να μπορείς να δουλεύεις με βωξίτες]

http://www.doug-long.com/bohr.htm

Atomic research

Niels Bohr worked at the top-secret Los Alamos laboratory in New Mexico, U.S., on the Manhattan Project, where he was known by the assumed name of Nicholas Baker for security reasons.[5] His role in the project was important as he was a knowledgeable consultant or "father confessor" on the project. He was concerned about a nuclear arms race, and is quoted as saying, "That is why I went to America. They didn't need my help in making the atom bomb."[6]

Bohr believed that atomic secrets should be shared by the international scientific community. After meeting with Bohr, J. Robert Oppenheimer suggested Bohr visit President Franklin D. Roosevelt to convince him that the Manhattan Project should be shared with the Russians in the hope of speeding up its results. Roosevelt suggested Bohr return to the United Kingdom to try to win British approval. Winston Churchill disagreed with the idea of openness towards the Russians to the point that he wrote in a letter: "It seems to me Bohr ought to be confined or at any rate made to see that he is very near the edge of mortal crimes."[7]
Coat of arms

After the war Bohr returned to Copenhagen, advocating the peaceful use of nuclear energy.

[και άλλο έγκλημα...θιασώτης της πυρηνικής ενέργειας...όχι απλά σαχλός αλλά ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΟΣ]


http://inventors.about.com/od/bstartinventors/p/Niels_Bohr.htm

He was part of the group of scientists that invented the atomic bomb as part of the Manhattan Project. He worked on the Manhattan Project under the assumed name of Nicholas Baker for security reasons.

Yannis Zabetakis said...

για κανένα άλλο Δανό (που δεν ξέρω) θα μας πεις?

οεο

Stinger said...

Κουβέντα κι αυτή…Κ. Ζαμπετάκη, χαράς στο δικό σας κουράγιο να ψάχνετε στο internet να βρείτε ποιος ήταν ο Bohr. Ως αναμενόταν, δεν διαβάσατε καλά τα κείμενα που κοπιάρατε ούτε το δικό μου και φυσικά καταλάβατε ό,τι θέλατε.Να διευκρινίσω βέβαια ότι και το δικό μου κείμενο κοπιαρισμένο ήταν.

Τέλος πάντων, αφού μου το ζητάτε, θα σας πώ μερικούς Δανούς γνωστούς στον πολύ κόσμο, αλλά προφανώς άγνωστους σ’ εσάς. Μην μπείτε στον κόπο να ψάχνετε να βρείτε ποιοί είναι:

- Hans Kristian Andersen (παραμυθάς, τα παδιά σας θα τον ξέρουν, εσείς όχι, προφανώς δεν τους διαβάζετε παραμύθια)
- Knud Rasmussen (ανθρωπολόγος-εξερευνητής-πατέρας της «Εσκιμωλογίας», διέσχισε πρώτος με έλκηθρο τον Β. Πόλο, σαχλό κατόρθωμα για την εποχή του)
- Karen Blixen (συγγραφέας μεταξύ άλλων του «Πέρα από την Αφρική», βαρώνη, προφανώς δεν την εγκρίνετε λόγω φεουδαρχικής καταγωγής, υπάρχουν κι άλλοι λιγότερο γνωστοί και Νομπελίστες, όλοι συγγραφείς σαχλής λογοτεχνίας)
- Soren Kierkegaard (μέγας φιλόσοφος, τι να λέμε τώρα, εδώ κι αν χαθήκαμε στη σαχλαμάρα)
- Carl Dreyer (από τους κορυφαίους σκηνοθέτες παγκοσμίως), Lars von Trier (σύγχρονος σκηνοθέτης). Όχι του θεάτρου, του σαχλού κινηματογράφου, γνωστοί στους σινεφίλ.

Προφανώς σας είναι γνωστοί οι κάτωθι:
- Ποδοσφαιριστές: Αυτούς τους ξέρετε καλύτερα από εμένα
- Μοντέλες (υποθέτω κι αυτές τις ξέρετε): Μερικές της παλαιάς φρουράς: Brigitte Nilsen (τέως σύζυγος Stallone), Helena Christensen (καλλονή),…

Κλπ κλπ κλπ κλπ

Yannis Zabetakis said...

stinger...

εκτός από το να μπερδεύεις τα νιτρικά με το εξ. χρώμιο...δηλ. αγνοείς βασικά πράγματα στη Χημεία

προφανώς και δεν έχεις ούτε χιούμορ!

μπερδεύεις τις βούρτσες με τις φούστες...

για τον bohr...προφανώς και δεν διάβασα χθες το βράδυ...απλά είναι επιστημονικά δεοντολογικό να στέλνει κανείς και παραπομπές!

αλλά από επιστημονική δεοντολογία...δεν ξέρω τι ξέρεις...

μείνε με τους δανούς σου...εγώ κρατώ μόνο την εταιρεία που ανέφερα...

όλα τα άλλα σχόλιά σου είναι τόσο φαιδρά και ανάξια σχολιασμού.

good night and good luck