Friday, 6 August 2010

στα χρόνια της Κρίσης, το βιβλίο μας για την Διαχείριση της Πράσινης Κρίσης είναι εδώ !



































Διαθέσιμο από τον Σεπτέμβρη 2010.

===============================

Περιεχόμενα

Κεφάλαιο 1. Τι είναι κρίση ;

Κεφάλαιο 2. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά / στάδια της κρίσης ;

Κεφάλαιο 3. Είναι δυνατόν η κρίση να προβλεφθεί ;

Κεφάλαιο 4. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επίλυση μιας κρίσης ;

Κεφάλαιο 5. Ποια είναι τα μέσα εξόδου από την κρίση ;

Κεφάλαιο 6. Τι οφείλουμε να «κρατήσουμε» από μία κρίση ;

Κεφάλαια 7 Δασικές μεγαπυρκαγιές στην Ελλάδα

Κεφάλαιο 8 Αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης

Κεφάλαια 9 Oρυκτέλαιο σε ηλιέλαιο (Απρίλης, Μάης και Ιούνης 2008)

Κεφάλαιο 10 Βαρέα μέταλλα σε νερό και τρόφιμα (on going crisis από το καλοκαίρι του 2007 μέχρι σήμερα…)

Κεφάλαιο 11 Διαχείριση κρίσεων και ανάκληση προϊόντος στην αυτοκινητοβιομηχανία

==========================

Το πρόβλημα: ο ιός της τρομοκρατίας από τις 11.9.01 μέχρι σήμερα, ο ιός της γρίπης των πουλερικών, ο ιός της

«ασύμμετρης απειλής».

Τα όπλα μαζικής καταστροφής στο Ιράκ δεν βρέθηκαν ποτέ αλλά ο ιός της τρομοκρατίας καλά κρατεί ενώ ο ιός της γρίπης των πουλερικών δεν ήρθε ποτέ σε ενδημικά ή οικόσιτα πτηνά στη χώρα μας. Τέλος, ο ιός της «ασύμμετρης απειλής» το καλοκαίρι του 2007 άντεξε μόλις λίγες ώρες, ήταν ελάχιστα ανθεκτικός στην ατμόσφαιρα της Ελλάδας με τα τόσα αιωρούμενα σωματίδια από τις πυρκαγιές.

Το πρόβλημα παραμένει όμως. Σε όλα τα παραδείγματα με μεγάλο έλλειμμα ορθής διαχείρισης - από τα επικίνδυνα τρόφιμα με ευρωτίαση ή αντιβιοτικά μέχρι το νερό με το εξασθενές χρώμιο και τα νιτρικά ή τις πυρκαγιές του 2007, υπάρχει ένας κοινός παρανομαστής: ένα πρόβλημα ξεκινά μικρό αλλά χωρίς την κατάλληλη και άμεση διαχείρισή του σύντομα γίνεται μεγάλο και μετατρέπεται σε κρίση. Ακριβώς όπως μια φωτιά είναι πανεύκολο να σβηστεί το πρώτο λεπτό της ζωής της αλλά τόσο δύσκολο μετά από δέκα λεπτά…

Τι περιλαμβάνει η διαχείριση κρίσεων (από ένα τρομοκρατικό χτύπημα μέχρι τις πυρκαγιές); Για να διαχειριστούμε επιτυχώς μια κρίση πρέπει να κάνουμε τις ίδιες κινήσεις που κάνουμε όταν μια επιχείρηση παράγει Μη Συμμορφούμενα (Μ.Σ.) τρόφιμα. Στην περίπτωση αυτή, η επιχείρηση σταματά την παραγωγή αυτών των τροφίμων και προσπαθεί να ανακαλύψει όσο πιο γρήγορα γίνεται την αιτία του προβλήματος. Κατόπιν, προβαίνει σε διορθωτικές ενέργειες, ώστε το πρόβλημα να μην επαναληφθεί στο μέλλον και ανακαλεί όλα τα πιθανά Μ.Σ. τρόφιμα από την αγορά. Και κατόπιν, ενημερώνει άμεσα και υπεύθυνα το καταναλωτικό κοινό. Οι πιο «ψαγμένες» εταιρείες μάλιστα προβαίνουν σε ασκήσεις εικονικής ανάκλησης, κάτι σαν να λέμε σβήσιμο εικονικών πυρκαγιών.

Το βιβλίο αυτό είναι ένας πρακτικός οδηγός (εγχειρίδιο) Διαχείρισης Κρίσεων στο Περιβάλλον και στη Διατροφή. Περιλαμβάνει πληροφορίες για την ανατομία κάθε κρίσης, παραδείγματα κρίσεων [από τη βιομηχανία τροφίμων, την αγροτική παραγωγή και την ρύπανση του περιβάλλοντοςς μέχρι τις πυρκαγίες του 2007 και 2009 και τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη] και τρόπους ορθής διαχείρισης.

Το βιβλίο είναι δομημένο ως εξής: στα πρώτα έξι κεφάλαια παρουσιάζονται απαντήσεις στα έξι ερωτήματα: 1. Τι είναι κρίση ; 2. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά / στάδια της κρίσης ; 3. Είναι δυνατόν η κρίση να προβλεφθεί ; 4. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επίλυση μιας κρίσης ; 5. Ποια είναι τα μέσα εξόδου από την κρίση ; Τι οφείλουμε να «κρατήσουμε» από μία κρίση ;. Στη συνέχεια παρουσιάζονται 2 περιβαλλοντικές και 2 διατροφικές κρίσεις και μια κρίση από την αυτοκινητοβιομηχανία με την μορφή case study και με την ίδια δομή όπως τα πρώτα έξι κεφάλαια του βιβλίου ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να εφαρμόσει στην πράξη τη θεωρία της διαχείρισης κρίσεων.

Το βιβλίο είναι απαραίτητο για φοιτητές που σπουδάζουν νομική, οικονομικά, περιβαλλοντικές, πολιτικές και θετικές επιστήμες, καθώς και για Χημικούς, Βιολόγους, Κτηνιάτρους, Γεωπόνους, Μικροβιολόγους, Χημικούς Μηχανικούς, Τεχνολόγους Τροφίμων, Οικονομολόγους και Νομικούς, για εργαζόμενους σε ελεγκτικούς φορείς τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα, για συμβούλους επιχειρήσεων, για υπεύθυνους ασφάλειας και ποιότητας, για στελέχη επιχειρήσεων μαζικής εστίασης (chefs, Food and Beverage Managers), για διοικητικά στελέχη επιχειρήσεων, για στελέχη διαφημιστικών οργανισμών αλλά και στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης.

4 comments:

tzonakos said...

Δεν ειμαι φοιτητής η κατι απο ολα αυτά μα θα ηθελα να το διαβάσω.
Δεν ξερω αν θα τα καταλάβω ολα μα θελω να μάθω.
Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού κε.Γιάννη.

Theodota said...

Γιάννη μου, και μόνο το διάβασμα είναι μέρος της λύσης! Αν και τα ίδια τα βιβλία δίνουν λύσεις, τότε ακόμα καλύτερα. Καλορίζικο το βιβλίο!

Yannis Zabetakis said...

καλό καλοκαίρι και σε σένα Τζονάκο!

και μην ανησυχείς! δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα να το καταλάβεις! η Τίνα και ο ΓΑΠ ίσως έχουν όμως! οεο

Yannis Zabetakis said...

λες να δίνουμε λύσεις περί πράσινης ανάπτυξης?

καλορίζικο και καλοτάξιδο ας είναι, Θεοδότα μου!

φιλιά Καρυστινά